حرکت نشر از جانب

جامع ترین وبلاگ پرورش اندام

حرکت نشر از جانب

مهدی
جامع ترین وبلاگ پرورش اندام

حرکت نشر از جانب

 

نحوه انجام حرکت نشر از جانب – همراه با ویدئو

این حرکت که استارت آن را در تصویر میبینید با کابل و با دستگاه هایی که منحصرا برای انجام این حرکت طراحی و ساخته شده اند نیز قابل اجراست اما به دلیل اینکه اجرای آن با یک جفت دمبل آهنی ، اساس و اصل کار بوده واز قدیم الایام نیز در بین ورزشکاران رایج بوده است در تشریح این ، حرکت بیشترین توجه خود را معطوف به این فرم از آن خواهیم کرد.

توجه : از این واقعیت نمی توان چشم پوشی کرد که تمرین با وزنه های آزاد در قیاس با  تمریناتی که به کمک دستگاه ها و ماشین های که تدابیر ایمنی نیز به خوبی در آنها لحاظ شده است ایمنی کمتری داشته و هر آن احتمال از دست رفتن کنترل وزنه امکان بروز مصدومیت و سوانح نیز در کار با وزنه های آزاد وجود دارد .

آماده سازی : پاها را به اندازه چند سانتی متر از هم باز کنید و انگشت های دست ها را محکم به دور میله دمبل گره بزنید . دمبل ها را اندکی به جلو متمایل کنید به صورتی که مرکز ثقل آن درست بر بالای  انگشتان شست پای شما باشد.

اغلب ورزشکاران ، این قبیل حرکات را در برنامه تمرینی خود داشته و آنها را انجام می دهند اما به دلیل اینکه اصولا موارد جزئی و در عین حال کیلدی را رعایت نکرده و از روی تقلید ناقص که دارند تمرین را ادامه می دهند می توان گفت که تاثیر مطلوب و نتیجه مناسب را از  حرکات تمرینی خود نمی گیرند.

قسمت مثبت : با استفاده از مفصل شانه ، دمبل ها را به طور همزمان با هم به آرامی به سمت بالا هدایت کرده و آنها را تا شانه ها ( در حالت نشسته کمی بالاتر از شانه ) بالا بیاورید. دقت داشته باشید که در تمام طول حرکت مفصل آرنج هر دو دست شما اندکی زاویه داشته باشند ، از قفل کردن آرنج ها در طول اجرای این حرکت جدا خود داری کنید.

side-rateral-raise-start-muscles

قسمت منفی : پس از پایان یافتن قسمت مثبت حرکت، مکث کوتاهی در بالاترین نقطه تمرین داشته باشد و دمبل ها را به آرامی به سمت پائین و به طرف نقطه ای که حرکت را از آن نقطه آغاز کرده اید هدایت کنید. قسمت منفی این حرکت برای رشد دادن عضلات از اهمیت فوق العاده ای بر خوردار است.

از سرعت دادن به دمبل ها در حین بالا رفتن و یا پائین آمدن نیز خودداری کنید. برای اجرای این حرکت هرگز از حرکات انفجاری شبیه به آنچه که اغلب ورزشکاران ایرانی به تقلید از یکدیگر و یا در برخی موارد نیز به دستور مربی انجام می دهند استفاده نکنید.

side-rateral-raise-end-muscles

به خاطر داشته باشید که این حرکت را هم به صورت ایستاده و هم به صورت نشسته می توان انجام داد. همانگونه که متوجه شدید برای انجام این حرکت باید دست ها را به اندازه ۹۰ درجه ( در حالت نشسته کمی بیشتر ) بالا بیاورید و زمانی که دست ها با زمین موازی شدند قسمت مثبت حرکت را تمام شده تلقی کنید.

نکته : گفته می شود که ۱۵ درجه اول فاز مثبت این حرکت،آسیب پذیر ترین مرحله برای تاندون های و عضلات شکننده ای است که برای بالا آوردن وزنه ها ، شما را یاری می کنند بنابراین می توان گفت که استفاده از نیروی یار کمکی در این ۱۵ درجه اول برای پیشگیری از بروز مصدومیت ها بسیار منطقی وعاقلانه خواهد بود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: آموزش حرکات تصویریسر شانه

تاريخ : پنج شنبه 3 دی 1394 | 19:34 | نویسنده : مهدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.